Welcome to انجمن تفریح و سرگرمی فافان

جهت استفاده از تمامی قابلیت ها ثبت نام کنید. با ثبت نام قادر خواهید بود مطالب خود را ارائه کنید و در مورد مطالب دیگران نظر دهید.

شما قادر خواهید بود پروفایل خود را سفارشی کیند، امتیاز و جایزه دریافت کنید و با دیگر کاربران ارتباط داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی اُسیز | مشخصات ، آخرین قیمت روز ، فروش و خرید گوشی موبایل و تبلت

sinayaghoubi

Members
  • تعداد ارسال ها

    7
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره sinayaghoubi

  • درجه
    Newbie
  1. اهمیت شرکت حسابداری برای کسب و کارها شرکتها معمولا به یک راه حل برای نگه داشتن حسابهایشان در زمان کسب و کار نیاز دارند. یک شرکت حسابداری با ارائه خدمات حسابداری و گزارشات مالی به مشتریان خود این امکان را به مشتری می دهد که خود را با شرکتهای دیگر و استانداردهای موجود در آن صنعت مقایسه کند. خدمات حسابداری ارائه شده توسط شرکت حسابداری به صاحبان کسب و کار و مدیران این امکان را می دهد که در بهره وری و فعالیتهای کسب و کار خود بازنگری و در صورت نیاز تغییراتی نیز اعمال نمایند. همچنین اطلاعات ارائه شده توسط شرکت حسابداری به صاحبان کسب و کار و مدیران این امکان را می دهد که تصمیمات کاری دقیق تر گرفته که منجر به افزایش بهره وری شرکت می شود. مدلها دو نوع حسابداری در زمینه کسب و کار وجود دارند،: حسابداری بر مبنای نقدی و حسابداری تعهدی. در حسابداری مبنای نقدی معاملات مالی زمانی شناسایی و ثبت می شوند که تبادل نقدی بین دو طرف انجام شود. در حسابداری تعهدی بدون در نظر گرفتن اینکه چه زمانی تبادل نقدی بین دو طرف انجام می شود و درست زمانی که معامله ای اتفاق می افتد معاملات شناسایی وثبت می شوند. کسب و کارهای کوچک معمولا روش حسابداری بر مبنای نقدی را انتخاب می کنند، به این دلیل که این روش نسباتا راحتتر از روشهای دیگر است. اما شرکتهای بزرگتر معمولا از حسابداری تعهدی استفاده می کنند. به این دلیل که در خیلی از صنایع و ارگان های دولتی استفاده از این روش الزام آور است. ویژگیها یکی ازویژگیها مهم حسابداری بر مبنای نقدی این است که تصویری دقیق از تبادلات وجوه نقد شرکت ارائه می دهد. این تصویر اگر از یک شرکت حسابداری ارائه شده باشد دقیق تر نیز می باشد و این امکان را به شرکت می دهد که شرکت از موجودی نقدی خود با خبر بوده و در صورت نیاز بتواند هزینه های جاری شرکت را پرداخت نماید. اما در حسابداری مبنای نقدی، شرکت نمی تواند تصویری دقیق از تحولات در فروش خود را داشته باشد. اگرچه حسابداری تعهدی گزارشی بهتر در رابطه با تحولات فروش برای بازنگری و آنالیز گزارش های دیگر مالی ارائه می دهد، اما شرکتها ممکن است گزارش وجوه نقد خود را به درستی آماده نکنند. برای حل این موضوع یک شرکت حسابداری گزارش وجوه نقد را تهیه می کند که به صاحبان کسب و کار و مدیران این امکان را می دهد تا جزئیات دقیق وجه نقد شرکت را مطالعه و تصمیمات دقیق تری بگیرند. عملکرد شرکتها برای فعالیت های کسب و کار خود معمولا ترکیبی از حسابداری مدیریت و مالی را استفاده می کنند. حسابداری مدیریت مسوولیت پیگری کردن هزینه های داخلی کسب و کار و تقسیم کردن این هزینه ها به کالا یا خدمات ارائه شده توسط آن شرکت را به عهده دارد. همچنین در حسابداری مدیریت مسئولیت پیش بینی فروش و بودجه بندی برای مدیریت هزینه ها پیش بینی شده است. لازم به ذکر است که یک شرکت حسابداری آگاهی کاملی نسبت به این موضوعات دارد. حسابداری مالی فرآیندی است که در آن گزارشات مالی بر اساس اطلاعات مالی شرکت تهیه و تنظیم شده است. این گزارشات مالی معمولا توسط ذینفعان داخلی و خارجی برای تصمیم گیری در زمینه کسب و کار و یا تصمیمات سرمایه گزاری استفاده می شود. ملاحظات یک شرکت حسابداری به مشتری خود پیشنهاد نصب و راه اندازی سیستم حسابداری مناسب با کسب و کار شرکت را میدهد. استفاده از سیستم حسابداری کارآمد به شرکت این امکان را می دهد که شرکت اطلاعات مالی خود را در قالب گزارشات مالی رسیدگی و پیگیری کند. نرم افزارهای حسابداری متنوعی برای کسب و کارهای سایز کوچک تا بزرگ در بازار موجود می باشند. شرکتها می توانند گزارشات مالی الکترونیکی تهیه شده توسط نرم افزار را به شرکت حسابداری خود ارسال نموده و شرکت حسابداری این خدمات را با سهولت و با صرف زمان کمتر انجام دهند. بینش کارشناس حسابداران مستقل عضو جامعه حسابداران و یا شرکت حسابداری کلیه خدمات حسابداری، مالی و مالیاتی مورد نیاز کسب و کارها را در قالب همکاری حرفه ای در محیط کسب و کار ارائه می دهند. همچنین شرکت حسابداری خدمات مالیاتی برای بازگشت مالیات را به مشتریان خود ارائه می نماید. لازم به ذکر است که شرکتهای کوچک به خدمات مالی و مالیاتی بیشتر از شرکتهای بزرگ احتیاج دارند تا از زمان شروع اطلاعات مالی خود را به درستی شناسایی و ثبت نمایند. نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا جستجوهای مرتبط با ما: شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران،مشاور مالی و مالیاتی، مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مدیریت مالی، مشاور مدیریت مالی
  2. اهمیت شرکت حسابداری برای کسب و کارها شرکتها معمولا به یک راه حل برای نگه داشتن حسابهایشان در زمان کسب و کار نیاز دارند. یک شرکت حسابداری با ارائه خدمات حسابداری و گزارشات مالی به مشتریان خود این امکان را به مشتری می دهد که خود را با شرکتهای دیگر و استانداردهای موجود در آن صنعت مقایسه کند. خدمات حسابداری ارائه شده توسط شرکت حسابداری به صاحبان کسب و کار و مدیران این امکان را می دهد که در بهره وری و فعالیتهای کسب و کار خود بازنگری و در صورت نیاز تغییراتی نیز اعمال نمایند. همچنین اطلاعات ارائه شده توسط شرکت حسابداری به صاحبان کسب و کار و مدیران این امکان را می دهد که تصمیمات کاری دقیق تر گرفته که منجر به افزایش بهره وری شرکت می شود. مدلها دو نوع حسابداری در زمینه کسب و کار وجود دارند،: حسابداری بر مبنای نقدی و حسابداری تعهدی. در حسابداری مبنای نقدی معاملات مالی زمانی شناسایی و ثبت می شوند که تبادل نقدی بین دو طرف انجام شود. در حسابداری تعهدی بدون در نظر گرفتن اینکه چه زمانی تبادل نقدی بین دو طرف انجام می شود و درست زمانی که معامله ای اتفاق می افتد معاملات شناسایی وثبت می شوند. کسب و کارهای کوچک معمولا روش حسابداری بر مبنای نقدی را انتخاب می کنند، به این دلیل که این روش نسباتا راحتتر از روشهای دیگر است. اما شرکتهای بزرگتر معمولا از حسابداری تعهدی استفاده می کنند. به این دلیل که در خیلی از صنایع و ارگان های دولتی استفاده از این روش الزام آور است. ویژگیها یکی ازویژگیها مهم حسابداری بر مبنای نقدی این است که تصویری دقیق از تبادلات وجوه نقد شرکت ارائه می دهد. این تصویر اگر از یک شرکت حسابداری ارائه شده باشد دقیق تر نیز می باشد و این امکان را به شرکت می دهد که شرکت از موجودی نقدی خود با خبر بوده و در صورت نیاز بتواند هزینه های جاری شرکت را پرداخت نماید. اما در حسابداری مبنای نقدی، شرکت نمی تواند تصویری دقیق از تحولات در فروش خود را داشته باشد. اگرچه حسابداری تعهدی گزارشی بهتر در رابطه با تحولات فروش برای بازنگری و آنالیز گزارش های دیگر مالی ارائه می دهد، اما شرکتها ممکن است گزارش وجوه نقد خود را به درستی آماده نکنند. برای حل این موضوع یک شرکت حسابداری گزارش وجوه نقد را تهیه می کند که به صاحبان کسب و کار و مدیران این امکان را می دهد تا جزئیات دقیق وجه نقد شرکت را مطالعه و تصمیمات دقیق تری بگیرند. عملکرد شرکتها برای فعالیت های کسب و کار خود معمولا ترکیبی از حسابداری مدیریت و مالی را استفاده می کنند. حسابداری مدیریت مسوولیت پیگری کردن هزینه های داخلی کسب و کار و تقسیم کردن این هزینه ها به کالا یا خدمات ارائه شده توسط آن شرکت را به عهده دارد. همچنین در حسابداری مدیریت مسئولیت پیش بینی فروش و بودجه بندی برای مدیریت هزینه ها پیش بینی شده است. لازم به ذکر است که یک شرکت حسابداری آگاهی کاملی نسبت به این موضوعات دارد. حسابداری مالی فرآیندی است که در آن گزارشات مالی بر اساس اطلاعات مالی شرکت تهیه و تنظیم شده است. این گزارشات مالی معمولا توسط ذینفعان داخلی و خارجی برای تصمیم گیری در زمینه کسب و کار و یا تصمیمات سرمایه گزاری استفاده می شود. ملاحظات یک شرکت حسابداری به مشتری خود پیشنهاد نصب و راه اندازی سیستم حسابداری مناسب با کسب و کار شرکت را میدهد. استفاده از سیستم حسابداری کارآمد به شرکت این امکان را می دهد که شرکت اطلاعات مالی خود را در قالب گزارشات مالی رسیدگی و پیگیری کند. نرم افزارهای حسابداری متنوعی برای کسب و کارهای سایز کوچک تا بزرگ در بازار موجود می باشند. شرکتها می توانند گزارشات مالی الکترونیکی تهیه شده توسط نرم افزار را به شرکت حسابداری خود ارسال نموده و شرکت حسابداری این خدمات را با سهولت و با صرف زمان کمتر انجام دهند. بینش کارشناس حسابداران مستقل عضو جامعه حسابداران و یا شرکت حسابداری کلیه خدمات حسابداری، مالی و مالیاتی مورد نیاز کسب و کارها را در قالب همکاری حرفه ای در محیط کسب و کار ارائه می دهند. همچنین شرکت حسابداری خدمات مالیاتی برای بازگشت مالیات را به مشتریان خود ارائه می نماید. لازم به ذکر است که شرکتهای کوچک به خدمات مالی و مالیاتی بیشتر از شرکتهای بزرگ احتیاج دارند تا از زمان شروع اطلاعات مالی خود را به درستی شناسایی و ثبت نمایند. نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا جستجوهای مرتبط با ما: شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران،مشاور مالی و مالیاتی، مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مدیریت مالی، مشاور مدیریت مالی
  3. مفهوم تخفیفات در حسابداری به زبان ساده تر تخفیف به معنی کم کردن بخشی از قیمت کالا به درخواست شخص خریدار و با توافق فروشنده میباشد. به طور کلی تخفیفات در حسابداری به چهار قسمت تقسیم میشوند. انواع تخفیفات: 1)تخفیفات تجاری 2)تخفیفات بر اساس توافق طرفین 3)تخفیفات به دلیل عیب و نقص کالا 4)تخفیفات نقدی خرید یا فروش تخفیفات تجاری اصولا موسسات تجاری برای افزایش میزان فروش، گاهی برای مشتریان تخفیفاتی را در نظر می گیرند. مثلا اعلام می کنند کلیه ی خریدهایی که در مهرماه صورت میگیرد از 20% تخفیف برخوردار است. یا خریدهایی که بیشتر از حد مشخصی باشد از تخفیف برخوردار است. مثلا یک تولیدی پوشاک اعلام میکند ، هرفروشگاهی که بیش از 200 عدد لباس خریداری نماید از30% تخفیف برخوردار است. این نوع تخفیفات در حسابداری که گاهی در مورد مشتریان مختلف متفاوت است ، تخفیفات تجاری نامیده میشود. تخفیفات تجاری در دفاتر ثبت نمیشوند به دلیل اینکه فعالیتهای مالی به بهای تمام شده در دفاتر ثبت میگردندو به قیمت روز در بازارثبت نمیشوند.. تخفیفات بر اساس توافق طرفین گاهی خریدار و فروشنده بر روی یک قیمت مشخص چانه زنی میکنند و بر سر قیمت مشخصی با هم توافق میکنند. این نوع تخفیفات در حسابداری را تخفیفات بر اساس توافق طرفین میگویند. که این نوع تخفیف در دفاتر ثبت نمیگردد. تخفیفات به علت عیب و نقص کالا: گاهی خریدار به محض دریافت کالای خریداری شده به عیبی در ان پی میبرد و یا متوجه عدم مطابقت ان با نمونه ی سفارش داده شده میشود. در این زمان یا کالا را به فروشنده برمیگرداند و یا از همان کالا استفاده می کند ولی در عوض تخفیف دریافت میکند. این نوع تخفیفات در حسابداری در دفاترفرد خریدار در حسابی تحت عنوان برگشت از خرید ثبت میگردد و این حساب برگشت از خرید و تخفیفات نامیده میشود. این حساب نوعی حساب موقت با ماهیت بستانکار است ودر طول دوره ی مالی نباید بدهکار شود و همچنین این حساب کاهنده ی حساب خرید است. در نتیجه کاهش در ان موجب بدهکار شدن و افزایش در ان موجب بستانکار شدن ان میگردد. این مدل تخفیفات در حسابداری دفاتر فروشنده تحت عنوان برگشت از فروش ثبت میشود که برگشت از فروش و تخفیفات نامیده میشود. این حساب کاهنده حساب فروش است و کاهش در ان بستانکار و افزایش در ان بدهکارمیباشد. در حالت عادی مانده ی حساب برگشت از خرید و تخفیفات بستانکارمیباشد و مانده عادی حساب برگشت از فروش و تخفیفات بدهکار است. تخفیفات نقدی در معاملات نسیه معمولا فروشنده تمایل دارد طلب خود را زودتر از زمان مقرر از خریدار دریافت کند. به همین دلیل امتیازات خاصی را برای خریدارانی که بدهی خودرا زودتر از زمان تعیین شده پرداخت میکنند در نظر میگیرندکه یکی از ان امتیازیات تخفیف است. به این تخفیفات،تخفیفات نقدی فروش میگویند. این حساب حسابی موقت و کاهنده فروش است وماهیت ان بدهکار میباشد. 3 روش برای برای ثبت تخفیفات نقدی روش ناخالص:در این روش هر زمان که تخفیفی اعطا شود ثبت ان هم اجرا خواهد شد در غیر این صورت ثبتی صورت نمیگیرد. روش خالص :در این روش فرض میکنیم که کلیه ی بدهکاران موسسه بدهی خود را در تاریخ تعیین شده پرداخت میکنند به همین دلیل در همان ابتدا تخفیفات را اعمال مینماییم. چناچه از تخفیفات استفاده کنند تخفیفات به صورت خودکار اعمال شده و اگر استفاده نکنند تخفیفات اعطا شده به عنوان تخفیفات استفاده نشده برگشت داده میشود که به نوعی در آمد شناسایی میشود روش ذخیره ای: این روش ترکیبی از دو روش قبل است .حسابهای دریافتنی ناخالص ولی فروش خالص ثبت میشود ،اختلاف این دو حساب در حسابی به نام ذخیره ی تخفیفات نقدی فروش بستانکار خواهد شد. در صورتی که از تخفیفات استفاده شد حساب ذخیره بدهکار میشود و اگر نشد حساب ذخیره بدهکار و معادل ان تخفیفات استفاده نشده بستانکار میشود. نوشته شده توسط مشاورین تهران و شرکا جستجوهای مرتبط با ما: شرکت حسابداری تهران، شرکت حسابداری در تهران، حسابداری تهران، حسابداری در تهران،مشاور مالی و مالیاتی، مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مدیریت مالی، مشاور مدیریت مالی
  4. بودجه بندی شرکت ها و دلایل بهره گیری از آن برای داشتن کسب و کاری موفق و هدفمند داشتن بودجه امری الزامیست. آنها به عنوان یک نقشه راه برای مدیران و همچنین نقطه مقایسه در پایان دوره عمل می کنند. پس چگونه بودجه ها کار می کنند، و چگونه می توان آنها را برای ارزیابی یک کسب و کار مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله، بودجه بندی را معرفی می کنیم و به شما چگونگی استفاده از بودجه بندی شرکت ها را نشان می دهیم. بودجه بندی شرکت ها اکثر مردم دیدگاهشان از بودجه، یک بودجه عمومی خانوار است، با مقدار مشخصی از پول و اینکه چقدر باید به هزینه های مختلف اختصاص داده شود. این سیستم معمولا برای افراد مناسب است، اما در دنیای کسب و کار بودجه بندی شرکت ها امری پیچیده تر است. تعیین اینکه چقدر صرف هزینه های مختلف شود تنها نیمی از کار است. نیم دیگر این است که یک شرکت بتواند به طور موثر بودجه خود را در جایی با عملکرد بهینه هزینه کند. همچنین صرف نظر از نوع کسب و کار، توانایی سنجش عملکرد با استفاده از بودجه، موضوع حیاتی در دنیای کسب و کار است. چه کسی از بودجه استفاده می کند؟ تقریبا هر کسی از بودجه در فرم های مختلفی استفاده می کند. از بودجه خانوار تا بودجه های دولتی چند میلیارد دلاری، یک ابزار کاملا جهانی هستند. با این حال، بودجه بندی شرکت ها از پیچیدگی بیشتری برخوردار است. اکثر شرکت ها با بودجه اصلی (Master Budget) یا استاتیک (Static Budget) شروع می کنند. بودجه استاتیک بودجه ای با اعداد مبتنی بر خروجی و ورودی های برنامه ریزی شده برای هر یک از بخش های شرکت است. بخش اول بودجه بندی تعیین می کند، چقدر یک شرکت درآمد دارد و چقدر هزینه می شود. اینها مقادیر پیش بینی شده هستند و شرکت انتظار دارد که این اعداد با یک بازه خطایی باقی بماند. برای تعیین اعداد، مدیران از روش پیش بینی اقتصادی برای تعیین یک بودجه واقع بینانه استفاده می کنند. تغییر بودجه همانطور که ممکن است در زندگی شخصی خودتان تجربه کنید، بعضی اوقات هزینه هایی که از قبل پیش بینی نشده اند یکمرتبه ظاهر می شوند. با این حال، بودجه استاتیک به عنوان یک راهنما عمل می کند و شرکت را در صرف هزینه محدود نمی کند. به عبارت دیگر، بودجه صرفا یک ابزار است برای کمک به تصمیم گیری در کسب و کار. اگرچه بودجه استاتیک همچنان یک دستورالعمل است، بودجه ها همیشه می توانند تغییر کنند. اما در پایان سال مالی وقت آن است که تعیین کنیم که آیا شرکت با هزینه های برنامه ریزی شده مطابقت دارد یا نه. این زمانی است که یک بودجه انعطاف پذیر (Flexible Budget) استفاده می شود. بودجه انعطاف پذیر، بودجه ای با خروجی واقعی است. سپس آن را با بودجه استاتیک شرکت مقایسه می کنیم تا تفاوت ها بین آنچه که انتظار می رفت هزینه شود و آنچه که در واقع رخ داده است، مقایسه شود. استفاده از بودجه برای ارزیابی عملکرد در یک بودجه انعطاف پذیر، هزینه های متغیر و هزینه های ثابت اجزای اصلی آن را تشکیل میدهند که به طور معمول، هزینه ثابت بین بودجه های استاتیک و انعطاف پذیر تفاوت نمی کند. هر چند در بودجه بندی ثابت یا استاتیک متغیرهای بسیاری تاثیرگذارند. دو تا از اساسی ترین متغیرها بازه تغییر بودجه(Flexible Budget Variance) و نوسان حجم فروش(Sales Volume-Variance) است. در بازه تغییر بودجه، بودجه قابل انعطاف را با نتایج واقعی مقایسه می شود تا اثراتی را که قیمت ها یا هزینه ها بر روی این نوسانات داشته اند تعیین گردد. نوسان حجم فروش بودجه انعطاف پذیر، با بودجه استاتیک مقایسه می شود تا تاثیراتی را که سطح فعالیت شرکت (مقادیر فروش و …) در تفاوت دو بودچه دارد، محاسبه شود. از این دو بودجه، یک شرکت می تواند بودجه انعطاف پذیر و استاتیک را برای هر بخش عملیاتی آن توسعه دهد. واریانس ها (تغییرات) همیشه به عنوان مطلوب یا نامطلوب طبقه بندی می شوند. اگر واریانس (تغییرات) حجم فروش (Sales Volume-Variance) نامطلوب باشد (بودجه قابل انعطاف کمتر از بودجه استاتیک باشد)، حجم فروش این شرکت کمتر از پیش بینی خواهد شد. اگر، واریانس بودجه انعطاف پذیر (Flexible Budget Variance) نامطلوب بود این نتیجه حاصل از قیمت یا هزینه است. با آنالیز و فهم دقیق از تغییرات دو بودجه شرکت ، مدیران می توانند دیدی بهتر در ارزیابی عملکرد شرکت داشته باشند و با استفاده از این اطلاعات تغییراتی به منظور بهبود فرآیندهای خود انجام دهند. در پایان بودجه بندی شرکت ها بخشی مهم در راستای انضباط مالی و مدیریت بهینه در هر کسب و کاری است. همچنین اکثر شرکتهای بزرگ در جهان از بودجه انعطاف پذیر استفاده می کنند. و شما می توانید حدس بزنید که دلیل خوبی برای آن وجود دارد. درک بودجه انعطاف پذیر می تواند به شما کمک کند که اطلاعات زیادی را از طریق تجزیه و تحلیل واریانس های بدست آورده و از آن برای تحلیل و بهینه سازی بخش های مختلف شرکت استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید: http://tehcp.com/
  5. اندوخته قانونی و سایر اندوخته ها در حسابداری اندوخته های مختلفی تعریف شده است از قبیل: ۱- اندوخته قانونی _ اندوخته ای است که دارای الزامات و محدودیت های قانونی می باشد و جهت تقویت بنیه مالی موسسه در نظر گرفته شده است. ۲- اندوخته احتیاطی سرمایه ای، اندوخته ای است جهت مصارف عمومی و احتیاطی که بیشتر به عنوان پشتوانه ای برای بازپرداخت تعهدات به اشخاص ثالث در نظر گرفته می شود. ۳- اندوخته توسعه و تکمیل، اندوخته ایست جهت پیشبرد اهداف شرکت. این اندوخته مهمترین اندوخته اختیاری است که اگر دارای مجوز وزارت صنایع باشد معاف از مالیات می باشد. و …. اندوخته قانونی چیست؟ اندوخته قانونی مبلغی است که میبایست قبل از تقسیم سود خالص در حسابی به این عنوان جداگانه تعریف شود تا از خروج این مبلغ از چرخه دارائی شرکت جلوگیری شود. ضمنا برای آزاد شدن این اندوخته زمان مشخصی تعیین نگردیده است. برای ایجاد اندوخته قانونی لزوما شرکت بایستی که به سوددهی رسیده باشد، اما برای ایجاد ذخیره الزامی وجودندارد.این حساب ماهیت بستانکار دارد و در قسمت حقوق صاحبان سهام ثبت می شود. هیئت مدیره هر شرکت مکلف است هر سال ۵ درصد از سود خالص ان شرکت را تحت این اندوخته ذخیره کند. زمانیکه این اندوخته به ۱۰ درصد کل سرمایه برسد، ذخیره ی اندوخته اختیاری خواهد بود. براساس ماده 140 اصلاحیه قانون تجارت ، یک بیستم سود خالص هر سال باید تحت عنوان اندوخته قانونی ذخیره گردد . براساس ماده 238 اصلاحیه قانون تجارت، مبنای محاسبه نمودن این اندوخته ، سود خالص پس از وضع زیان های وارد شده در سنوات قبل تعیین شده است . از این رو در شرایطی که شرکت زیان انباشته داشته باشد فقط رقم سود خالص سال جاری نباید مبنای ما برای محاسبه ی این اندوخته قرار گیرد بلکه ضروری است مجموع زیان انباشته از رقم سود خالص سال جاری کسر شود و یک بیستم مازاد آن محاسبه گردد و به عنوان اندوخته قانونی در نظر گرفته شود. در پایان هر سال مالی بر اساس سود خالص شرکت 5% تحت عنوان اندوخته قانونی محاسبه و ذخیره می گردد تا به 10%سرمایه شرکت برسد و محاسبه و ایجاد این حساب درترازنامه اجباری است. نکته مهم : چنانچه واحد تجاری مبلغ اندوخته قانونی خود را بیش از سقف تعیین شده که 5% سرمایه می باشد در نظر گرفته باشد، (مثلا 7 درصد)، آن واحد تجاری تحت هیچ عنوان اجازه کاهش مبلغ این اندوخته را نخواهد داشت. تبصره 2 ماده 158 قانون تجارت :انتقال اندوخته قانونی به سرمایه ممنوع می باشد. برای مطالعه بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید: http://tehcp.com/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C/
  6. مشاوره مالی چه کاری انجام میدهد؟ مشاور مالی خوب مانند مکانیک خوب میباشد. به احتمال زیاد در طول زندگی خود به مشاوره مالی احتیاج خواهید داشت، و ممکن است کمک کند مقدار بزرگی از پول خود را از دست ندهید. اغلب اوقات بسیاری از افراد نمیدانند چطور یک مشاور مالی خوب را پیدا کنند. و آنجایی بحث مشاور مالی پیچیده میشود که در صنایع مختلف مشاوران گوناگونی پیدا میشوند از قبیل؛ مشاوره برنامه ریزی مالی، مدیریت پول، مدیریت سرمایه، برنامه ریزی بازنشستگی و غیره. صرف نظر از عنوان آنها، هدف ما در این مقاله این است که اطلاعات لازم برای یافتن مشاور خوب را در اختیار شما بگذاریم، که اگر بدنبال مشاور مالی خوب هستید بتوانید راحت تر تصمیم گیری کنید. برنامه ریز، مدیر، مشاور – تفاوت در چیست؟ مشاور مالی تخصصهای گوناگونی دارد، اما به طور کل مشاور مالی به شما کمک میکند که شما پول خود را در جایی سرمایه گذاری کنید که به اهداف مالی خود برسید. این اهداف میتوانند بازنشستگی، کمتر کردن تعهدات مالیاتی، بودجه بندی، کاهش بدهی یا افزایش درآمد باشد. همچنین در کنار کمک کردن به شما برای رسیدن به اهداف مالی، یک مشاور مالی میبایست به شما کمک کند تا درک بیشتری در مورد استراتژیهای تصمیمات سرمایه گذاری کسب کنید. تصویر کلی مالی در حالی که بعضی از مشاوران مالی به طور اختصاصی در مشاوره سرمایه گذاری در بازار بورس تمرکز دارند، بسیاری از مشاوران تخصصشان در سایر حوزه های مشاوره مالی میباشد، به طور مثال مشاوره سرمایه گذاری در مسکن، بیمه، کاهش بدهی، یا برنامه ریزی مالیاتی. بیشتر مشاوران مالی در یک یا بیشتر از این حوزه ها تخصص دارند، و وسعت سرویسهای هر مشاور متفاوت است. هر مشتری منحصر به فرد است و اولویتهای متفاوتی دارد، بنابراین مطمئن شوید مشاور شما در حوزه مورد نیاز شما تخصص کافی را دارا می باشد. گشتن به دنبال فرصتها جدا از مشاوره در سرمایه گذاری ها یک مشار مالی میتواند مقدار زیادی از هزینه های شما را بکاهد، و قادر است در زمینه مالیات و یا برنامه ریزی فرصتهایی را بیابد که شما نمیدانستید. آیا به مشاوره مالی نیاز دارم؟ در مشاورین تهران و شرکا خیلی از مشتریان ما دانش بالای مالی برای سرمایه گزاری را دارا میباشند. اما بیشتر آنها بر اساس تجربه ارزش مشاور مالی تخصصی را خوب می دانند، و بعضا برخی از آنها ترجیح می دهند زمان خود را در کارهای دیگر کسب و کارشان صرف کنند. یک مشاور مالی خوب به شما این امکان را می دهد تا از اشتباهات جلوگیری کنید، فرصتها را بیابید، در زمان استرس کمک کند تا بر اساس برنامه پیش بروید، و ریسک در زمینه مالیات و دیگر زمینه ها را به صورت هوشمندانه مدیریت کنید که در نتیجه به دارایی های خود بیافزایید. چه مقدار باید هزینه کنم مباحث و حرفهای مختلفی در مورد این موضوع زده شده و دلیل این موضوع این است که شرکتهای مشاوره مختلفی وجود دارند و هر کدامشان یک مدل از سیاستهای قیمت گذاری را دنبال می کنند. شما ممکن است بر اساس هر معامله، یا بر اساس سرمایه گذاری خرید، یا درصدی ثابت را پرداخت کنید. با این حال شما یک مقداری را می بایست بابت هزینه مشاوره مالی پرداخت کنید، اما مطمئن شوید که دلیل هزینه مشاوره را متوجه شدید و به آن به دید سرمایه گذاری در راستای افزایش سرمایه تان می نگرید. اما چه مقدار باید هزینه کنم؟ بستگی به آن دارد که از چه مشاورانی بهره می برید. برای مطالعه بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید: www.tehcp.com
  7. انواع شاخه های حسابداری به طور کلی حسابداری را میتوان به 5 شاخه تقسیم کرد که هر کدام بر اساس الزامات و شرایط مختلفی شکل گرفته و دارای استفاده و اهمیت خود می باشند. این زیر مجموعه ها عبارتند از حسابداری مالی، صنعتی، دولتی، مدیریت و حسابداری منابع انسانی. حسابداری مالی حسابداری مالی و یا گزارش شاخه ای است که هدف اصلی آن، تهیه و ارائه اطلاعات مالی در قالب صورتهای مالی اساسی از قبیل ترازنامه ها و صورت‌های سود و زیان می باشد که مورد استفاده داخلی سازمان،سهام‌داران، کارکنان شرکت، سازمان‌های دولتی و ناظران قرار می گیرد. پیدایش این قبیل گزارشات مالی این امکان را فراهم آورد تا صاحبان سرمایه که به تجارت نمی پرداختند بتوانند در بنگاه های تجاری سرمایه گذاری کرده و باعث رشد و توسعه آنها بشوند. از دیگر اهداف این شاخه حسابداری، می توان به تاثیر آن در برقراری مالیات بر درآمد اشاره کرد. تعیین مالیات بر درآمد مستلزم محاسبه و شناخت دقیق سود خالص است و از الزامات آن شناختن و نگهداری حسابها و دفاتر منظم و همچنین تهیه صورتهای مالی از قبیل صورت‌های سود و زیان می باشد. بنابراین حسابداری مالی رکنی اساسی برای دولتها و سایر استفاده کنندگان از قبیل بانکها، اعتبار دهندگان، بستانکاران ، مشتریان، کارکنان، فروشندگان، سرمایه‌گذاران، کارگزاران بازار سرمایه و مدیران مؤسسه می باشد. حسابداری صنعتی حسابداری صنعتی و یا بهای تمام شده شاخه ای است که هدف از آن محاسبه بهای تمام شده محصولات تولیدی می باشد. این شاخه حسابداری که پیدایش و رشد آن به دوران پس از انقلاب صنعتی باز می گردد بهای تمام شده محصول توسط تجزیه و تحلیل گزارشات، روش تولید، انواع هزینه ها و سایر موارد صورت می پذیرد. اگر چه اصلی ترین کاربرد این شاخه حسابداری مربوط به کارخانجات و صنایع تولیدی می باشد، ولی سایر موسسات از قبیل بانکها ، شرکتهای بیمه ، عمده فروشیها، شرکتهای حمل ونقل ،شرکتهای هواپیمایی ،دانشگاهها و بیمارستانها نیز از این روش در جهت کارایی بیشتر استفاده می کنند. حسابداری دولتی در اواخر قرن 19 میلادی اندیشه کنترل عمومی بر هزینه های دولت زمینه پیدایش حسابداری دولتی را فراهم آورد. پیدایش و افزایش بهره گیری از سیستم بودجه، سیستم متناسبی را مطالبه می کرد که این جریان به پیدایشحسابداری دولتی به صورت شاخه ای متمایز انجامید. از اهداف و وظایف این شاخه حسابداری می توان به ، ثبت و طبقه‌بندی، تلخیص، تفسیر و گزارش رویدادهای بودجه‌ای و مالی دستگاه‌های اجرایی اشاره نمود که در نهایت از این داده ها در جهت کنترل بودجه ، برنامه ریزی اجرایی و تخصیص منابع به زیرمجموعه های دولت استفاده می شود. حسابداری مدیریت حسابداری مدیریت یا مدیریتی که شاخه ای نوین از حسابداری محسوب می شود به عنوان رشته‌ای خاص در اوایل قرن حاضر شکل گرفت. این شاخه حسابداری بر استفاده مدیران از اطلاعات حسابداری در جهت تصمیم سازی کسب و کار آگاهانه تأکید دارد. این بخش معمولاً محرمانه بوده و توسط مدیران ارشد برای پشتیبانی از تصمیم گیری استفاده می شود. در نتیجه این بخش به جای ثبت تاریخی وقایع مالی دارای نگاهی به آینده می باشد و آینده سازمان را تحت تأثیر قرار می دهد. این شاخه به سازمانها این امکان را می‌دهد تا کارکردهای کنترل و مدیریت شان را اندازه گیری و بهتر تجهیز نمایند. طبق تعریف مؤسسه حسابداران رسمی آمریکا (ای آی سی پی ای) این رشته به گسترش سه حوزه کمک می کند که می توان به موارد زیر اشاره کرد. مدیریت راهبردی سازمان : ارتقای نقش حسابدار مدیریت به عنوان یک شریک راهبردی. مدیریت عملکرد سازمان : توسعه عملکرد تصمیم گیری کسب و کار و مدیریت عملکرد و بهره وری. مدیریت ریسک : استفاده از این شاخه حسابداری در راستای شناسایی و گزارشگری ریسکها و مدیریت آنها در راستای اهداف سازمان. حسابداری منابع انسانی یکی از جدیدترین مباحث حسابداری، بحث منابع انسانی می باشد که در آن منابع انسانی به عنوان یکی از موثرترین عوامل مولد در ایجاد درآمد موسسات پنداشته می شود. در نتیجه ارزش اقتصادی منابع انسانی به مثابه دارایی با اهمیت سازمان تفسیر گردیده و امکان ارایه آن در صورت‌های مالی مطرح می گردد. 3 بخش اساسی این شاخهحسابداری عبارتند از: شناسایی : تشخیص کمیت و کیفیت آن و تهیه آمار مناسب. ارزیابی : اندازه گیری ارزش اقتصادی و تعیین میزان مالی آن. گزارشگری : تنظیم و ارایه گزارش‌های مالی مناسب در مورد آن. برخی از روشهای ارزشگذاری منابع انسانی شامل ارزش اقتصادی(ارزش فعلی)، ارزش جایگزینی، نظریه ی ضریب ارزش، نظریه ی مزایده و بهای تمام شده تاریخی می باشند. برای اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمایید: http://tehcp.com/