Welcome to انجمن تفریح و سرگرمی فافان

جهت استفاده از تمامی قابلیت ها ثبت نام کنید. با ثبت نام قادر خواهید بود مطالب خود را ارائه کنید و در مورد مطالب دیگران نظر دهید.

شما قادر خواهید بود پروفایل خود را سفارشی کیند، امتیاز و جایزه دریافت کنید و با دیگر کاربران ارتباط داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی اُسیز | مشخصات ، آخرین قیمت روز ، فروش و خرید گوشی موبایل و تبلت

arel

Members
  • تعداد ارسال ها

    6
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره arel

  • درجه
    Newbie
  1. طراحی پنت هاوس دوبلکس ساختمان 1102 گخه در لوکس ترین مجتمع های شهر احمدآباد هند به اجرا درامده است طراحی ان دارای سبک و سیاق معماری مدرن می باشد. در طراحی دکوراسیون داخلی پنت هاوس کوچکترین جزئیات یک محیط با کلاس را در ان رعایت کرده اند که این جزئیات شامل ساخت دکور کف سقف می باشد که با بهترین متریال های با کیفیت ساخته شده است یکی از مهمترین قسمت های این پروژه راه پله خلاقانه ان می باشد که دوطبقه خانه را به ساده ترین شکل به هم متصل کرده است در صورتی که کارفرمای این پروژه طراحی یک آپارتمان استاندارد و معمولی را خواهان بود ولی مهماران با متصل کردن این دو طبقه و ارائه دادن یک فضای شاد لاکچری و گسترده باعث شدند که پتانسیل مجموعه و کیفیت زندگی در این ساختمان ارتقا پیدا کند بیشتر سطوح پنت هاوس دارای سطوح گسسته اما پیوسته بوده است و با رنگ های خاکستری و سفید ترکیب شده اند طراحی دکوراسیون داخلی ان به دلیل هارمونی که با الگوهای طراحی سقف و دیوار داشته است به نظمی خوبی رسیده است نورپردازی سقف ودیوار در اتاق ها، ناهارخوری، پذیرایی و راهروها دارای الگوهای متفاوتی می باشند که برای برجسته کردن آثار هنری و مسیرهای ارتباطی بین دو طبقه تعبیه شده اند. شرکت مهندسین مشاور معماری آرل
  2. زندگی گردن در محل کار همیشه خلاف میل افراد بوده است چون فکر می کنن مکان راحتی برای استراحت نمی باشد امروزه با کمک طراحان با تجربه و عالی می توانند سوئیت های مدرنی داشت که هم محل زندگی باشد و هم محل کار در این بخش چند نمونه از سوئیت های اپارتمان مدرن اورده شده که شامل فضاهای برای کار استراحت و اشپزی هستند که دکوراسیون داخلی ان با خلاقیت و استفاده از مبلمان مدرن طراحی شده است طراحی دکوراسیون داخلی با آرل
  3. گروه معماری فاستر و همکاران خود یک طرح جدید از بیمارستان دانشگاه پنسیلوانیا ارائه داده اند این پروژه با همکاری چند شرکت انجام گرفته است کل ساختمان 16طبقه با 500 تخت می باشد از مهم ترین ویژگی های این طرح جدید دارای یکسری امکانات زیاد و بروز از یک مرکز سرطان-بخش قلب و عروق - مغز و اعصاب - اتاق های عمل و فضاهای اداری می باشد فاستر با همکاران خود یک سیرکولاسیونن کامل و انعطاف پذیر برای این مرکز در نظر گرفته اند توانسته بودند زمینه های بهداشت و درمان را به درجه بالاتری در ساختمان رساند اند طراحی بیمارستان با گروه معماران آرل
  4. شهر آماراواتی هند به پایتخت سیاسی - دولتی تبدیل شده است طراحی ساختمان های اداری دولتی پایتخت هند که دارای معماری هایتک می باشد که نقطه عطف بزرگی در ساختارهای شهری به وجود اورده است بخشی از معماری این ساختمان را گروه معماری نورمن فاستر بر عهده گرفت که یک مسترپلان 217 کیلومتری ارائه داداند که این پلان ها شامل طراحی ساختمان مجلس ,طراحی ساختمان دادگستری,مجتمع دادگاه عالی و چندین ساختمان اداری با کاربری دبیر خانه می باشد ساختمان مرکزی در کنار یک رودخانه قرار دارد و سبک کاری نورمن فاستر به صورتی است که از حداقل و حداکثر ظرفیت های ارگانیک سایت بهره برده است همچنین اب شیرین رودخانه کریشنا که یک فرصت استثنایی برای عرضه فضایی سبز و کنترل شده این مجموعه است که توسط تکنولوژی های هایتک باعث ارتقا زیست بوم منطقه شده است و دارای پنل های جذب انرژی, شیشه های فیلتر کننده برای بهره بردن از نور طبیعی به داخل ساختمان و اسان کردن مسیر های شهر از ویژگی های مهم این پروژه به حساب می اید و قسمت طراحی شهر و مسیرهای ارتباطی با توجه به یک برنامه جامع و پیشرفت توسط سیستم های تکنولوژیک که مختص معماری اینده است مدیریت می شود .برای حمل و نقل از وسایل نقلیه الکتریکی و تاکسی های آبی و مسیرهای اختصاصی دوچرخه برای جابه جایی استفاده می شود همچنین لبه های خیابان و مسیر سایه داری برای پیاده روی در نظرگرفته شده تا عموم را به پیادروی های کوتاه یا بلند تشویق کند. طراحی بُعد اداری سیاسی شهر برای طرفداران پر و پا قرص زمین و دوستداران محیط زیست است که می تواند یک نمونه اجرایی عالی از شهری پشرفته و پاسخگو در مقیاسی بزرگ باشد. برای اطلاع از دیگر مقالات مرتبط در این زمینه به سایت گروه طراحی دکوراسیون تجاری آرل مراجعه فرمایید.
  5. همیشه شهر اصفهان از نظر معماری حرف اول و زده به خاطر معماری های قدیمی و بی نظیر که دارد امروزه هم با معماری های مدرنی که به صورت خیلی زیاد همه جا فرا گیر شده و مورد استقبال همه هم می باشد در شهر اصفهان هم بسیار مورد استقبال قرارگرفته . گروه معماری فضیله ساختمانی دو طبقه ای مدرن و خلاقانه ای را طراحی کرده و سبه اجرا در آوردند به اسم خانه کوچک . خانه کوچک در زمینی به مساحت 70 مترمربع (70x10) به صورت شرقی و غربی در شهر اصفهان بنا شده موقعیت کنونی این ساختمان از شمال با زمین مسکونی و از سمت جنوب به ساختمان تجاری قدیمی قرار گرفته شده برای وارد شد به داخل ساختمان از قسمت غربی باید امکان پذیر است و ویو آن به کوه صفه می باشد و از قسمت شرقی آن مشرف به مرکز محله می باشد . به دلیل کوچک بودن متراژ این ساختمان به خواسته کارفرما به صورت دو طبقه مجزا طراحی و بنا شده است و به دلیل محدودیت موجود مثل تامین نور و دید مناسب باعث چالش های مختلفی برای طراح شده . با توجه به محدودیت های موجود، ریزفضاهای هر واحد، در ترازهای ارتفاعی متفاوت قرار گرفت. علاوه بر این، به دلیل محدودیت در تأمین نور و دید مطلوب، با طراحی و ایجاد شکاف ها و برش های معنادار در جداره های نما، توانستیم نور طبیعی و دید مطلوب را برای فضاها تأمین نماییم، تا بدین گونه شاهد شکل گیری فضاهایی با کیفیت های مطلوب و متنوع باشیم. برای تأمین نور بیشتر زیرزمین نیز، از فضای بلااستفاده شیب دار زیر پله اصلی استفاده شد تا تمام فضا ها برخوردار از نور طبیعی باشند.پله های هر واحد به صورتی طراحی شد، که ضمن القای حس حرکت در کل مجموعه، دسترسی به ریز فضاهای مختلف با سهولت بیشتری انجام پذیرد، به گونه ای که هر پاگرد پله وسیع تر و تبدیل به یکی از فضاهای اصلی خانه گشت.نمای پروژه بر اساس اختلاف ترازها و به کار بردن خطوط و سطوح شکسته که برای رفع محدودیت و استفاده بهینه از پتانسیل های موجود ( دید به کوه، نور طبیعی و ......) بود، شکل گرفت. با توجه به محدودیت های قانونی مشرفیت (لازم است جداره های نما تا ارتفاع 175 سانتی متر بسته باشد) در ضلع غربی، دیوارهای نما به صورت شکسته رو به خارج و دیوار پشت پله اصلی، به صورت شکسته رو به داخل ساختمان، طراحی شد، تا ساکنین از نور مطلوب جنوب بهره مند گردند. در ضلع شرقی نیز، از سطوح نیمه شفاف چوبی به صورت زاویه دار، در پوسته نما، استفاده شد، تا باعث رفع محدودیت های مشرفیت و تأمین حداکثر نور برای فضاها شود.با توجه به علاقه کارفرما به گیاهان، از کوچکترین فضاها مانند فضاهای کاذب سقف سرویس های بهداشتی و پشت و زیر پله ها، برای کاشت گیاهان استفاده شد، این امر باعث شد، ساکنین دید متفاوتی از هر مکان به این فضاهای سبز داشته باشند و همچنین در شکل گیری نمای پروژه، تأثیر به سزایی داشت. ایده دیگری که به دلیل محدودیت برای کاشت گیاهان عملی شد، تبدیل فلاورباکس افقی به فلاورباکس عمودی بود که باعث شد فضای بسیار بیشتری پوشیده از گیاهان شود که در نتیجه از لحاظ بصری-لامسه (چند حسی)، حس بهتری به ساکنین می داد و با عبور هوا از بین گیاهان، تهویه و سیرکولاسیون بسیار مطلوب بود.با توجه به افزایش جمعیت و تبدیل خانه های ویلایی به آپارتمان های کوچک و در نتیجه تبدیل مکان سکونت به فضایی محدود با عملکرد مشخص، که اکثرا فاقد نور، دید و هوای مناسب هستند، که زندگی در این شرایط علاوه بر تاثیر در روحیه ساکنین، میتواند در تعاملات روزمره افراد با یگدیگر نیز، تاثیر گذار باشد.موقعیت پروژه : اصفهان، خیابان هزارجریب، کوی امام جعفر صادق، بوستان سعدی، کوچه 14کارفرما : دکتر عباس جعفریانطراح : مسیح فضیلهاجرا : امین دردشتی¬نیانظارت : مسیح فضیلهسازه : حسن فتحیتاسیسات برقی : حسین آلوییتاسیسات مکانیکی : عمادالدین زندیانگرافیک : عفیفه زندیانعکس : فرشید نصرآبادیزیربنا : 285 مترمربعمساحت ساخته شده : 70 مترمربع
  6. گرفتن رندرهای سنگین با تعداد زیادی نور در صحنه، کار هر کسی نیست و شاید هم گاهی گرفتن چنین رندر سنگینی از عهده سیستم کامپیوتری شما برنیاید، با این حال شاید بهتر باشد گاهی به جای قراردادن همه نورها در صحنه برای رندر، به صورت دستی افکت نور را به صحنه اضافه کنید. ممکن است این روش در ابتدا کمی خسته کننده به نظر برسد. اما به این فکر کنید که چقدر زمان لازم است که نورها را در صحنه مدلسازی قرار دهید و چقدر زمان مضاعف لازم است که این نورها رندر شوند، بنابراین شاید استفاده از نرم افزار فتوشاپ برای این کار به میزان قابل توجهی در وقت شما صرفه جویی کند. روشی که در ادامه معرفی می شود، به یک خروجی تمییز و نزدیک به واقعیت منجر خواهد شد در عین حال که نیاز به زمان گذاشتن زیادی ندارد. در این آموزش از صحنه ای که متعلق به یک شب برفی است به عنوان صحنه اولیه استفاده شده است. مدلی که در این صحنه برای آموزش انتخاب شده، هم بزرگ است و هم پنجره های بسیاری دارد. راهکار استفاده از فتوشاپ برای نوردهی به این صحنه در ادامه توضیح داده خواهد شد : مرحله اول: انعکاس شیشه پنجره ها را در یک لایه ذخیره کنیقد. برای صحنه هایی مانند صحنه بالا، می بایست از شیشه های بناهای اطراف با رفلکشن بالا رندر بگیرید. این کار باعث می شود که بتوانید این انعکاسات را در لایه منحصر به انعکاس به نام Reflection کپی کرده و از آنها در ادامه در حالت ترکیب Overlay استفاده کنید. برای کپی کردن این انعکاسات در لایه مربوطه از ابزار “Ploygonal Tool” استفاده کنید، سپس شیشه پنجره هایی را که می خواهید پشت آنها روشن شود را انتخاب کنید. روی قسمت انتخاب شده کلیک راست کرده و گزینه Layer Via Copy را انتخاب کنید. مرحله دوم: یک رنگ اولیه به عنوان نور روی شیشه ها ترسیم کنید. حال یک لایه جدید به نام "Glass Light" بسازید. دوباره بخش شیشه ای پنجره ها را انتخاب کنید. برای سرعت بخشیدن به کار و به جای انتخاب مجدد همه پنجره ها با ابزار Polygonal Tool، می توانید دکمه ctrl را از روی کیبورد نگه داشته و روی لایه Reflection که از انعکاسات در مرحله قبل ساخته بودید کلیک کنید. درحالیکه شیشه ها در حالت انتخاب هستنید از ابزار “Brush” استفاده کنید و یک رنگ زرد روشن انتخاب کرده و سپس یک براش با نوک گرد انتخاب کنید، میزان opacity براش را پایین آورده و روی 15% تنظیم کنید. حالا شروع به گذاشتن رنگ روی پنجره ها کنید. در حین رنگ گذاشتن توجه کنید که رنگ از قسمت پایین پنجره به سمت بالای پنجره محو شود. مرحله سوم: روی کار سایه روشن بگذارید. این مرحله از آن مرحله هایی است که به سادگی ممکن است آن را فراموش کنید و یا حذف کنید اما در واقعیت این مرحله جزء مهمترین مراحل این کار است. بدون این مرحله نورها تخت به نظر می رسند. یک لایه جدید بسازید و حالت ترکیب آن را روی Overlay قرار دهید. تنها سطوحی از پنجره را انتخاب کنید که هنگام عبور نور از شیشه روشن می شوند. روش مناسبی که بتوانید تشخیص دهید این سطوح، کدام بخش از پنجره ها هستند این است که سطوحی که با شیشه زاویه 90 درجه دارند را انتخاب کنید. در حالیکه انتخاب انجام شده است ابزار براش را بردارید و یک رنگ زرد ملایم انتخاب کرده و یک براش با نوک گرد نرم نیز انتخاب کنید و میزان opacity را روی 35% بگذارید. حالا سایه روشن ها را رسم کنید. اگر سایه روشن ها به نظر ضعیف و کمرنگ می رسند می توانید لایه هایلایت ها را duplicate کنید (یک کپی دیگر از لایه در بالای آن ایجاد کنید) مرحله چهارم: به نورها یک درخشش ملایم بدهید. یکی دیگر از مراحل ساده ولی مهم این کار، همین مرحله است. یک لایه جدید بسازید و یک رنگ سفید که کمی ته مایه طوسی دارد را انتخاب کنید. ابزار paint را انتخاب کرده و یک براش با نوک گرد انتخاب کنید. میزان opacity را روی مقادیر خیلی پایین، شاید در حدود 12% تا 15% بگذارید. در لبه پنجره ها به دقت شروع به ترسیم کنید ولی مراقب باشید که بیش از حد این کار انجام نشود. مرحله پنجم: دوباره از لایه انعکاس شیشه های پنجره ها استفاده کنید. مرحله آخر این است که دوباره از لایه مربوط به انعکاس پنجره ها که در مرحله اول ساختید استفاده کنید. این لایه را به بالای فهرست لایه ها بیاورید و حالت ترکیب آن را روی Screen بگذارید. این کار انعکاسات صحنه را تقویت می کند چرا که به واسطه ترسیم مرحله قبل، تاثیر آنها کمرنگ شده بود و کمتر روی تصویر نهایی به چشم می آمد. تصویر اولیه تصویر نهایی بعد از گذاشتن نور طراحی نما و دکوراسون داخلی توسط گروه حرفه ای معماران آرل